Tiedotteet ja juttuarkisto

PDF-tiedostoTakakirves_2019_2_syystiedote.pdf (211 kB)
Ohessa syystiedote 2019
Vielä pysäköinti menee vanhaan malliin...

Kairialankadulle viimein pysäköintikielto

Kairialankadun omakotiasukkaita kiusanneessa kerrostalojen asukkaiden tienvarsipysäköinnissä saavutettiin 10.6.2019 yksi välietappi, kun Turun kaupungin liikennesuunnittelu sai viimein aikaiseksi pysäköintikiellon molemmin puolin katua ja sen osoitukseksi pysäköintikieltomerkit.

Ihan heti "lainkuulaisena" tunnetut kansalaiset eivät tätäkään nielleet, mutta nyt jostain syystä porttien edustoille ei autoja ollut pysäköity. Valitettavasti tämä tarvitsee seurantaa eli "lappuliisa" - kierroksen muistuttamaan pelisäännöistä, joita on sakon uhalla noudatettava.

Suurempi haaste on Kairialankadun kerrostalokaava, joka tuntuu etenevän kuin jyrä - nyt jo puuhataan huhupuheiden mukaan rakentamista, vaikka edes kaavaa ei ole hyväksytty. Rakennusluvastakin on päästävä vielä valittamaan ja se kannattaa viedä pitkälle.

Myyntipiste Holpinkadulla.

PIHAKIRPPISKYSELYN VASTAUKSET

Pihakirppiksestä tehtyyn seurantakyselyyn osallistui 30 vastaajaa. Kyselyn perusteella näyttäisi siltä, että pihakirppis on paikkansa lunastanut. Kirjallisissa vastauksissa huomautettiin, että yhdistyksen alueen laajuus saattoi olla syy, miksi jossakin päin kävijöitä oli vähän.
Ensi vuonna harkittaneen samassa yhteydessä myös peräkärrykirppistä, jolloin saataisiin myyntitpisteiden "keskittymä" esim. Jukolanpuistoon tai Savonkedonakadun puistoon.
Sen ongelmana voi olla taas pysäköinti - eräässä vastauksessa huomautettiin juuri yllätävän suuresta autoilijoiden määrästä.

Olen tyytyväinen ”myyntitulokseen”

a) Erittäin tyytyväinen  26,7 %
b) Kohtalaisen tyytyväinen60,0 %
c) Petyin myynnin vähyyteen13,3 %

Mikä on arviosi "kirppiksen" asiakasmääristä?

a) Asiakkaita liikkui odotettua enemmän   60,0 %
b) Asiakkaita liikkui odotettu määrä26,7 %
c) Asiakkaita liikkui vähemmän kuin odotin13,3 %

Missä näit ilmoitukset pihakirppiksestä?

a) En huomannut  0%
b) Facebookin Takakirves ryhmässä 80%
c) Tienvarsi mainoksessa    60%
d) Menot palstan ilmoituksessa Turun Sanomissa    10%

Pitäisikö mielestäsi seuraavalla kerralla mahdollistaa "peräkärrykirppis" Jukolanpuistossa tai Savonkedonkadun puistossa?

a) Ei ole tarvetta46,7%
b) Voisi olla hyvä vaihtoehto   43,3%
c) Yhdistykseen kuulumattomille puistoissa maksullisena   13,3%

Aiotko osallistua pihakirppikseen seuraavalla kerralla?

a) En aio13,3%
b) Todennäköisesti        43,3%
c) Aivan varmasti, jos ei tule yllättäviä esteitä43,3%

Yhdistyksen hallitus on harkinnut joulumyyjäisten järjestämistä Rientolan tiloissa. Kustannus osallistujalle on 10-12€/pöytä (100-120cm). Olisitko kiinnostunut osallistumaan?

a) Ei kiinnosta56,7%
b) Kiinnostaa ja voin mahdollisesti osallistua43,3%
c) Osallistuisin aivan varmasti 0%

------------------------------------------------------------------------------
KIRJALLISET PALAUTTEET PIHAKIRPPIKSESTÄ

Mukava tunnelma. Eläkeläisiä ja lapsiperheitä liikkeellä. Kartan epäselvyydestä tuli joitakin kommentteja, muuten suhtautuminen oli myönteistä ja neuvoja saatiin konkareilta. Kiitos.

Kiitos hyvin hoidetuista tapahtumajärjestelyistä. Ainoa vika oli se, ettei myyjänä ehtinyt itse kierrellä yhtään. Kehitysehdotuksena voisi olla myymättä jääneiden mutta itselle tarpeettomien tavaroiden kerääminen pihoilta tapahtuman jälkeen kootusti jonkin hyvää tekevän tahon toimesta. Ettei niitä tarvitsisi kantaa takaisin omiin nurkkiin ensi vuotta odottamaan.

Suovantien puolella oli vilkasta, valtatien toisella puolella taas ei ihmiset löytäneet pihoihin. Kirppiksen pidosta annettiin hyvät ohjeet mutta varsinkin vanhempi väestö ei osannut tehdä hyviä mainoksia pihoihin ja valittelivat hiljaisuutta.

Minulla oli lähinnä lasten vaatteita ja leluja myynnissä - kauppa oli hyvin vähäistä.

Kiitos tapahtuman järjestämisestä, ja kartta, jossa näkyi kirppiskohteet oli hyvä. Monella oli kartta mukana kun kiersivät pihoja.

Pientä sekaannusta kirppiksen alkamisajasta, 11 vai 12. Kartta myyntipisteistä netissä sekä paperisena jaettu oli hyvä asia. Ikävää sen sijaan on ensimmäisinä paikalle ryntäävät trokarit, jotka yrittävät ostaa tavaroita alihintaan. Hyvä keino päästä itselle turhasta roinasta eroon. Voin osallistua ensi vuonna, jos löytyy tarpeeksi myytävää.

Me pohdimme sitä että, koska olemme oikeastaan reunimmainen osallistuja Rauramäentiellä voisimme mennä ensi vuonna peräkontti-idealla Jukolanpuistoon tms. myymään. Paikka kannattaa varmaan miettiä tarkasti, sillä nytkin yllättävän moni kulki autolla. Eli löytääkö nämä ihmiset paikkaan, jonne ei autolla ajo ole sallittua.

Mukava tapahtumapäivä joka tapauksessa ja innolla olemme taas ensi vuonna mukana.

Myyntiin ja pieneen ihmismäärään ilmeisesti vaikutti sijainti ja se että alue oli laaja. Meille oli suuri pettymys, valitettavasti. Kova työ meni hukkaan. Tavarat olivat hyväkuntoisia ja kokemusta kyllä löytyy kirppismyynnistä.

Kiitos järjestäjille hienosta tapahtumasta. Kaukaisin pariskunta tuli Salosta.

Oli mukavaa ihmisiä liikkui ja tutustuivat myös alueeseen. Alueemme sai paljon kehuja ainakin meidän pihalla kävijöiltä kaiken kaikkiaan kiva tapahtuma ♥️

Katumainontaa myös Tampereentien toisellekin puolelle, jossa tänä vuonnakin oli vähintään yhtä monta myyjää, ellei enemmän, kuin Impivaaran puolella.

Kiva tunnelma ja tutustui moneen alueella asuvaankin.

Asiakkaat olivat tosiaan aikaisin liikkeellä ja toisaalta viimeisenä tuntina kävi vain 2 asiakasta, eli hieman aikaisempi aloitus voisi olla parempi?

Kaupunginosakukka Takakirveellä on "Särkynytsydän".

Kevätkokouksessa jaettiin "Särkyneitäsydämiä"

Takakirveen Omakotiyhdistyksen kevätkokous alkoi kaupunginosaperennamme "Särkynytsydän" taimien jakamisella osallistujille. Kukka kasvaa parhaimmillaan jopa 100cm kokoiseksi ja on puolivarjoisena kukkana todella näyttävä. Näytillä oli myös yhdistyksen lämpökamera. Osallistujia oli paikalla n. 40. Kokouksen aluksi kuultiin Lounais-Suomen Jätehuollon (LSHJ) ympäristöneuvoja Mikaela Sundqvistin esitys jätehuollon nykytilanteesta ja kierrätyksestä. Aiheellisesti esitettiin kysymys keräyspisteiden vähenemisestä, kun samaan aikaan maksettavaksi tuli jätehuollon perusmaksu. LSJH:n mukaan keräyspisteiden väheneminen johtuu siitä, että keräysvastuun kustannukset on siirretty yrityksille, jotka maksavat myymiensä tuotteiden hinnasta kierrätysmaksun niin itse tuotteiden kuin pakkauksien osalta.

Kevätkokouksen sääntömääräisen kokouksen asialistalla olivat vuoden 2018 tilinpäätöksen hyväksyminen ja vastuuvapauden myöntäminen hallitukselle ja vastuuhenkilöille. Toiminnantarkastajat muistuttivat tarkastuslausunnossaan, että tilien maksujen ja saamisten käsittely helpottuisi tarkemmalla kohdistuksella jo maksuvaiheessa, jotta esim. vuokramaksut olisivat helpommin havaittavissa muista maksuista. Yhdistyksen hallitus on tietoinen viitenumerolliseen laskutukseen siirtymisen eduista, mutta toistaiseksi sen aiheuttamat kustannukset on katsottu liian suureksi suhteessa etuihin ja haittoihin.

Tilikauden ylijäämä oli tilinpäätöksessä 728€.

Tiedotteet, kyselyt ja uutiskirjeet

Voit ladata yhdistyksen PDF muotoiset tiedotteet tiedosto-osiosta. Uudistamme ja tehostamme viestintää ja siksi uutiskirjeet lähetetään jatkossa pääasiassa sähköpostitse. Vuosikokouskutsut jaetaan kuitenkin peittojakeluna Takakirveen alueelle kuten ennenkin.

Vasemmassa palstassa voit vastata ajankohtaisiin asukaskyselyihin.

PDF-tiedostoTakakirves_2018_marraskuu_tiedote.pdf (218 kB)
Marraskuun tiedote
PDF-tiedostoTiedote syyskuu 2018.pdf (173 kB)
Syyskuun tiedote
PDF-tiedostoTakakirveen_Omakotiyhdistys_2018_tiedote_nro2_.pdf (178 kB)
Takakirveen Omakotiyhdistyksen tiedote kevät kokouksesta

Tiedote 2018/1

PDF-tiedostoTakakirves_2018_1_etanamail.pdf (764 kB)
Ohessa postilaatikkoihin jaettu tiedote kiinteistöihin, joihin ei ole email osoitetta jäsenrekisterissä.